2born (2born) wrote,
2born
2born

Тесты для студентов по квантовой физике

Серия публикаций одного коллектива авторов.

Development, validation and in-class evaluation of a sequence of clicker questions on Larmor precession of spin in quantum mechanics: https://arxiv.org/abs/2006.05341

Improving student understanding of quantum mechanics underlying the Stern-Gerlach experiment using a research-validated multiple-choice question sequence: https://arxiv.org/abs/2006.05340

Student difficulties with the corrections to the energy spectrum of the hydrogen atom for the intermediate field Zeeman effect: https://arxiv.org/abs/2006.05000

Student understanding of Fermi energy, the Fermi-Dirac distribution and total electronic energy of a free electron gas: https://arxiv.org/abs/2006.04034



Validation and Administration of a Conceptual Survey on the Formalism and Postulates of Quantum Mechanics: https://arxiv.org/abs/2006.04030

Student difficulties with representations of quantum operators corresponding to observables: https://arxiv.org/abs/1701.01411

Student difficulties with determining expectation values in quantum mechanics: https://arxiv.org/abs/1701.01409

Developing and evaluating an interactive tutorial on degenerate perturbation theory: https://arxiv.org/abs/1701.01205


И по другим дисциплинам:

Improving Student Understanding of Magnetism: https://arxiv.org/abs/1701.01523

Can Free-Response Questions Be Approximated by Multiple-Choice Equivalents?: https://arxiv.org/abs/1609.00018

The challenge of engaging all students via self-paced interactive e-learning tutorials for introductory physics: https://arxiv.org/abs/1606.00518

Can multiple-choice questions simulate free-response questions?: https://arxiv.org/abs/1603.07910

Effect of Self Diagnosis on Subsequent Problem Solving Performance: https://arxiv.org/abs/1603.06647

Self-Diagnosis, Scaffolding and Transfer in a More Conventional Introductory Physics Problem: https://arxiv.org/abs/1603.06048

Connecting Three Pivotal Concepts in K-12 Science State Standards and Maps of Conceptual Growth to Research in Physics Education: https://arxiv.org/abs/1603.06024

Case of two electrostatics problems: Can providing a diagram adversely impact introductory physics students' problem solving performance?: https://arxiv.org/abs/2006.15053

Tags: КлЭД, Мегаучебник или Что я читал и похвалил, образование, разгребая arXiv'ы, студенческие перлы
Subscribe

  • Враг под микроскопом, или Цена бёрдвотчинга

    Еще вчера, занимаясь птичкингом, словил вот это юное (меньше миллиметра, зараза!) создание. Но обнаружил, а точнее, понял, кто это, только сегодня.…

  • Неделю назад и В этот день 1 год назад

    Удивительно, но восемь дней назад мне опять посчастливилось сфотографировать дозорщика в полете. всего один раз, но в отличном качестве! Этот…

  • Пеночка с добычей

    Снято 12 июля. Насколько я понимаю, это гусеница пяденицы. А вот, собственно, какая-то из пядениц (малая бледная или малая волнистая?)…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments